نیروی دریایی ارتش با حضور در آب‌های آزاد به دنبال حفظ امنیت جهانی است

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

 پایگاه مردمی ارتش::فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این نیرو با حضور در آب‌های آزاد در جهت حفظ امنیت جهانی تلاش می‌کند.

به گزارش    پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی در ایران که به مناسبت گرامیداشت هفت آذر روز نیروی دریایی صورت گرفت اظهار داشت: امیدوارم این مراسم موجب تقویت روزافزون ارتباط کشورها در جهت امنیت دریا شود.

وی افزود: پیروزی تاکتیکی نیروی دریایی ایران در روز هفت آذر پیامدهای راهبردیی را برای کشورمان داشت که مقدمات شکست همه‌جانبه دشمن را فراهم کرد و استکبار را در معادلات خود ناکام گذاشت.

سیاری ادامه داد: شکست دشمن تحت حمایت استکبار جهانی باعث شد عرصه اقتصادی جنگ تحت کنترل ایران قرار گیرد و این در شرایطی صورت گرفت که خطوط مواصلاتی ایران باز و خطوط مواصلاتی دشمن مسدود بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: امروز 33 سال از آن افتخارآفرینی می‌گذرد و نیروی دریایی ارتش رویایی دیگری را در عرصه نرم، تحریم اقتصادی، نظامی و ... تحمل کرده و حاصل آن دستیابی به مرزهای دانش و توانمندی‌های علمی و فنی و قطع وابستگی به قدرت‌های بزرگ بوده است.

سیاری ادامه داد: تاریخ گواه می‌دهد که ایران همواره کشوری متمدن بوده و نیروی دریایی نیز این را در روابط خود با کشورهای دوست و همسایه اثبات کرده و با حضور در آبهای آزاد در جهت حفظ امنیت جهانی تلاش می‌کند.

فرمانده نیروی دریای ارتش گفت: تأمین امنیت منطقه اقیانوس هند که سه گلوگاه حیاتی را در بر دارد توسط کشورهای حاشیه اقیانوس هند قابل دستیابی است و ایجاد پایگاه‌های نظامی، دخالت در امور داخلی کشور و حمایت از گروه‌های تروریستی که امنیت همه دریاها را بر هم می‌زند مورد پذیرش جامعه جهانی نیست.

وی افزود: ما اعتقاد داریم کشورهای منطقه قادرند در تعامل با یکدیگر امنیت مطلوب را در اقیانوس هند برقرار کنند.

سیاری تأکید کرد: نیروی دریایی ارتش در طول چهار سال گذشته با اعزام 28 ناوگروه رزمی، امنیت منطقه عملیاتی خود را برقرار کرده و تنها از تابستان گذشته تا کنون حدود 10 مورد مقابله با دزدان دریایی و رهایی کشتی‌های ایرانی را انجام داده است.

وی ادامه داد: اقدامات نداجا در منطقه در حالی که از قدرت بازدارندگی کامل و دفع هرگونه تهدید برخوردار است در راستای حفظ امنیت منطقه بوده و تهدیدی برای کشورهای دوست نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان اظهار داشت: ما آماده‌ایم از طریق برقراری تعاملات دو و یا چند جانبه نسبت به تحکیم روابط و امنیت منطقه اقدام کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا